پروژه بررسی جاذبه های گردشگری دهستان های رودبار الموت غربی و تاثیر آن در توریسم استان قزوین
فایل بررسی جاذبه های گردشگری دهستان های رودبار الموت غربی و تاثیر آن در توریسم استان قزوین
دانش پژوهان گرامی ،این فایل حاوی مطالعه پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی با عنوان بررسی جاذبه های گردشگری دهستان های رودبار الموت غربی و تاثیر آن در توریسم استان قزوین می باشد که با فرمت ورد با قابلیت ویرایش در 207 صفحه تهیه و تدوین گردیده است.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 - بیان مسئله 6
1-2-اهمیت وضرورت انجام تحقیق 7
1-3- اهداف تحقیق 9
1-3-1- اهداف کلی ..................................................................................................................9
1-3-2- اهداف اختصاصی ........................................................................................................9
1-4 - سوالات تحقیق 9
1-4-1- سوال اصلی تحقیق ......................................................................................................9
1-4-2- سوال فرعی تحقیق .......................................................................................................9
1-5- فرضیه های تحقیق 9
1-6- قلمرو تحقیق 9
1-6-1- محدوده زمانی ..............................................................................................................9
1-6-2 محدوده مکانی ..............................................................................................................9
1-6-3- محدوده موضوعی ......................................................................................................10
1-7- روش تحقیق 10
1-8-پیشینه تحقیق 10
1-9- نوع تحقیق 12
1-10- ابزار گردآوری اطلاعات 12
1-11 - روش تجزیه وتحلیل 12
1-12- محدودیت های تحقیق 14
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
2-1- تعاریف ومفاهیم .................. ....17
2-1-1- روستا وروستایی ...............................................................................................................17
2-1-2- دهستان .............................................................................................................................17
2-1-3- گردشگری ........................................................................................................................18
2-2- انواع توریسم ............................................................................................................. 20
2-1- توریسم تفریحی .....................................................................................................................22
2-2-2- توریسم تجاری ...................................................................................................................22
2-2-3- توریسم همایشی ................................................................................................................22
2-2-4- توریسم مذهبی ..................................................................................................................22
2-2-5- توریسم درمانی ..................................................................................................................22
2-2-6- توریسم الکترونیک .............................................................................................................32
2-2-7- اکوتوریسم ..........................................................................................................................23
2-3- توریسم روستایی……………..…………………………….................……24
2-4- ابعاد صنعت گردشگری …….…………….....................................…………......29
2-4-1- ابعاد اقتصادی .......................................................................................................................29
2-4-2- گردشگری واشتغال .............................................................................................................37
2-4-3- ابعاد فرهنگی واجتماعی گردشگری ..................................................................................39
2-4-4- بعد زیست محیطی گردشگری ...........................................................................................42
2-5- گردشگری وزیر ساخت ها. ....48
2-5-1- الف – تضمین امنیت فراگیر ..............................................................................................48
2-5-2- ب – گسترش فعالیت های تبلیغاتی ..................................................................................48
2-5-3- ج- ایجاد زیرساخت هاوزیربناها ........................................................................................49
2-5-4-د- ایجادتسهیلات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی .............................................49
2-5-5-ه- گسترش مدارس ومراکزآموزش عالی جهانگردی وهتل داری و.......................................50
2-5-6-و- گسترش فعالیت های بهداشتی وپیشگیری ......................................................................50
2-5-7-ز- افزایش کمی وکیفی امکانات ترابری زمینی وهوایی و... ................................................50
2-5-8-ح- اصلاح وبهبود امورسازمانی وتشکیلاتی .........................................................................50
2-5-9-ط- تخصیص اعتبارات کافی و ملی استانی .........................................................................50
2-5-10-ی- ایجاد امکانات لازم برای خردسالان ............................................................................51
2-5-11-ک- گسترش امکانات TCI ................................... .......................................................51
2-5-12-ل- توسعه جایگاه خاص در بازارها......................................................................................52
2-5-13- م- فرصت های جدید شغلی ..............................................................................................53
2-5-14-ن- ایجاد در آمد ..................................................................................................................53
2-5-15-س- آسان سازی مدیریت مقصد ..........................................................................................53
2-5-16-ع- فراهم سازی امکان اتصال به سایر بخش ها ...................................................................53
2-6- مدل تحلیلی SWOT و پیشنهاد راهبردهای خرد وکلان .................................................53
فصل سوم : ویژگیهای جغرافیایی محدوده مورد مطالعه
3-1- تقسیمات کشوری …..57
3-2- وجه تسمیه....................................................................................................................63
3-3- پیشینه تاریخی الموت....................................................................................................64
3-4- وضعیت طبیعی..............................................................................................................64
3-4-1- اقلیم وآب وهوا ….64
3-4-2 - زمین شناسی دره الموت ….69
3-4-3-کوه ها وبلندی های الموت ….72
3-4-4- میراث تاریخی ….73
3-4-5- غارهای طبیعی ….75
3-4-6- آبهای الموت …75
3-4-6-1- آبهای سطحی ….77
3-4-6-2- آبهای زیرزمینی. .…78
3-4-6-3- یخچال ویا معدن یخ ….79
3-4-7- جانوران الموت …79
3-4-8- گیاهان الموت ........ .…79
3-4-8-1- جنگل ها، مراتع و پوشش گیاهی ................................................................................80
3-5- وضعیت اجتماعی ........................................................................................................82
3-5-1- جمعیت دهستانها (کل وتفکیک شده ) …82
3-5-2- زبان ….............................................................................................................................95
3-5-3- صنایع دستی........................................................................................................................95
3-5-4- اطلاعات فرهنگی ..............................................................................................................95
3-5-5- آداب ورسوم ومراسم اجتماعی ،مذهبی 96
3-5-6- غذاهای محلی ونوعی ازآن 96
3-5-7- مسائل آموزشی............................................................................................................96
3-6- وضعیت اقتصادی....................................................................................................97
3-6-1- مسائل اقتصادی 97
3-6-2- فعالیت ها یی روستایی ................................................................................................97
3-6-3- کشاورزی و دامپروری 97
3-6-3-1- دامداری ومرغداری 97
3-6-3-2- نوع بهره برداری وتغییرات آن 97
3-6-4- عوامل تولید ونقش آن در روستاها 98
3-6-5- نحوه تهیه وکود وبذر 98
3-6-6- ماشین آلات کشاورزی و دفع آفات نباتی زراعی..........................................................98
3-7- ویژگی توریستی......................................................................................................99
3-7-1- جاذبه های گردشگری 99
3-7-1-1-قلعه حسن صباح ........................................................................................................99
3-7-1-2- قلعه لمبسر ...............................................................................................................99
3-7-1-3- چنار خونبار الموت .................................................................................................100
3-7-1-4- دره نینه رود ............................................................................................................100
3-7-1-5- آبشار پیچه بن ........................................................................................................101
3-7-1-6- دریاچه اوان ............................................................................................................102
3-7-1-7- شاهرود .................................................................................................................102
3-7-1-8- قلعه شیر کوه ..........................................................................................................103
3-7-1-9- آرامگاه سنگی حسن آباد وشاهکوه .........................................................................103
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق
4-1- مشخصه های کلی پاسخگویان 107
4-1-1- گردشگران 107
4-1-2- مردم بومی 108
4-2- نتایج توصیفی – تحلیلی 108
4-3- روش شناسی ارائه راهبردهای توسعه گردشگری 128
4-3-1- مرحله اول، ورود اطلاعات .129
4-3-1-1- ماتریس ارزیابی عوامل محیط بیرونی (EFE) .129
4-3-1-2- ماتریس ارزیابی عوامل محیط درونی (IFE).............................................................133
4-3-2- مرحله دوم ، مرحله تطبیق..............................................................................................138
4-3-2-1- تشکیل ماتریس نقاط ضعف ،نقاط قوت ، تهدیدهاوفرصت ها(تدوین راهبردها)......138
4-3-2-2- تشکیل ماتریس داخلی وخارجی(IF)(مشخص نمودن راهبردهای با امنیت تر).......142
4-3-3- مرحله سوم ، مرحله تصمیم گیری ( اولویت بندی راهبردهای قابل قبول ) .................143
فصل پنجم :ارزیابی نهایی فرضیه ها - نتیجه گیری وارائه پیشنهادات
5-1- فرضیه اول........................................................................................................................ 152
5-2- فرضیه دوم .......................................................................................................................154
5-3- نتیجه گیری .....................................................................................................................156
5-4-پیشنهاد..............................................................................................................................159
5-5- پیشنهاداتی برای محققان آینده..........................................................................................159
پیوست ها و ضمائم (پرسش نامه خانوار روستایی و پرسش نامه مخصوص مسئولین روستایی )
فهرست منابع
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
فهرست نمودارها
فهرست عکسها
فهرست نقشه ها